Thursday, October 04, 2007

Titta mamma vad jag kan!

Mitt minsta barn är en historia för sig... Han klättrar upp i vagnen, hela vägen upp i vagnen och när man kommer dit blir han så glad att han släpper taget. Hej mamma, titta vad jag kan. Mamman få hjärtsnörp och kastar sig fram och lyckas fånga honom i sista sekund. Han klättrar upp i soffan, vidare upp på fönsterbrädan och jag får hjärtsnörp, håller en glasruta trycket av en ettåring liksom? Han klättrar upp på bordet i Storebrors rum, står där uppe och vinkar. Han klättrar, klättrar och klättrar. HELA TIDEN.

Jag har hittat honom sittandes på köksbordet. Då skruvade sambon en hasp på dörren mellan barnkammaren och köket så nu kan vi stänga av köket helt.Han vill upp, han vill stå. Han vill inte sitta i stolen, inte sitta i vagnen (eller jo, det vill han, men han måste bara protestera lite först).

Hoppas han hittar en lugnare aktivitet snart. Kanske rita, i ett block sittandes i sin stol vid köksbordet, inte det nej?

2 comments:

Projekt: Promenad said...

Prova fingermålning i badkaret. Spola av färgen sen - och njut av att låta ungarna vara kreativa, ... fast asså...jag har ingen aning.... barn är läskiga.... jag vill ha ett...

kamikaze?
//E-L

Anonymous said...

E-L: Om jag fick ungen att sitta i badet skulle det vara ett bra tips. I badet ägnar han sig åt att stå och hålla i kanten och hoppa så mycket han kan innan han halkar omkull och det är givetvis skitkul tycker han. Sedan simma under vattnet med huvudet och dyka upp precis när man fått hjärtsnörp och tror att ungen drar in vatten i lungorna. Hosta, fräsa, titta upp och bränna av ett stort leende och sedan dyka ner under ytan igen. /Fillan

Ps. Kamikaze är inget alternativ. Den oroliga mamman skulle aldrig skicka iväg sin son på sådan utbildning. På sin höjd kan han få en trehjuling, när han fyller 25 eller så (nu är jag högst ironisk =)).