Friday, September 07, 2007

Onsdag, Torsdag och Fredag

Vi har haft fullt upp i veckan.

I onsdags var vi bara hemma och slappade, det kunde behövas efter en hektisk måndag och tisdag.

I går var Emma och IppIpp här och vi var inne och lät barnen raca runt på golvet bäst de orkade. När de hade åkt hem vilade ungarna innan det var dags för en långpromenad. Vi såg färska älgspår. Skithäftigt! (Vi gick ner bakom pappas hus vid banvaktarstugan). På kvällen kom Emma tillbaka och vi sprang banvaktarrundan fast över järnvägen och slingerasfalten vid eriksrundan hem. Det tog runt 56 minuter, ett rekord att förbättra.

I dag har vi gått Hemset (långa) med Emma och IppIpp. Det var så himla skönt väder på förmiddagen och en härlig runda. På eftermiddagen hade vi våffelfest.

Jag går in lite extra för kosten från och med nu. Motionen är etablerad i mitt liv nu så nu är det dags att ta nästa steg. Håll tummarna för att det funkar...

2 comments:

maria said...

Och här stod det en älg i grannens trädgård. Och folk tror att vi bor i storstan*, ha ha XD

(framför allt tycks min farfar tro att vi bor mitt i smeten, trots att jag gång på gång säger att vi bor ute i skogen och har två mil in till sthlm, dvs mer lantligt än när vi bodde i Uppsala, eller Växjö för den delen)

Fillan said...

Haha, jag ser det framför mig... En förvirrad farfar, "sa hon inte Stockholm?".

Kram